Saturday 9 October 2010

Steampunkowe szaleństwo - Steampunk madness :)

JEST. Czekało na mnie w skrzynce pocztowej.
Wiedziałam, że wysłanie prac to Scrapbookig m.m. - skandynawskiego dwumiesięcznika - będzie wielką przygodą, ale takiego obrotu spraw absolutnie się nie spodziewałam!
Otworzyłam kopertę... i kolana się pode mną ugięły, szczęka poluzowała a i niektóre części garderoby wydawały się jakby przyluźne. Mój. Blejtram. Na. Okładce!!!
Zapewne się domyślacie, że szok mi nie minął :)  Jędrek, mąż wspierający, macał okładkę z błogim śmiechem na twarzy a ja siedziałam gapiąc się jak przysłowiowa sroka w gnat.
Ale może zacznijmy od początku?
Wszystko rozpoczęło się, kiedy twórca wymienionego wcześniej pisma, Eva, zleciła mi wykonanie do najbliższego numeru projektów w stylu steampunk - czyli w klimacie jak najbardziej mi bliskim, i wychodzącym mi ponoć czasem nawet przypadkiem... tym razem miałam jednak zabrać się za to z rozmysłem i pełną świadomością.
Here it is!
It was waiting for me in my mailbox...and to be honest, hen I saw the cover - I almost jumed of my sox! My canvas on the cover! OMG!!!!! I knew publishing in a scandinavian magazine - Scrapbooking m.m. - will be a great experience but surely I didn't expect THAT! Thank you so much for this honour - I'm so happy that I could fly over the roof!
But let me start from th begininng! Eva from the magazine asked me to prepare some steampunk projects for the next issue. I was delighted, especially I adore all the stuff that is now considered to be typical for steampunk style... so this should be a pleasure - and it surely was!

Czym wiec ten steampunk jest?
Aby poznać lepiej to dosyć może nam obce zjawisko, możemy wykonać następujące ćwiczenie wyobraźni: weźmy czasy wiktoriańskie, gorsety i maszyny parowe, okraśmy to polotem i szaleństwem Juliusza Verne'a, dodajmy nieco mrocznego klimatu i zamiłowania do mechanicznych gadżetów - a na koniec odkreślmy, że czasy elektroniki nie nastały - i to co otrzymamy to rzeczywistość w stylu steampunk (od angielskiego steam - para). Jeśli zważymy, że pojęcie to jest "młodszym bratem" znanego fanom fantastyki hasła "cyberpunk" to w zasadzie wszystko powinno stać się w miarę klarowne :) O ile cyberpunk to mroczna, cybernetyczno-industrialna przyszłość, o tyle steampunk to mroczna mechaniczno-industrialna przeszłość. I hulaj dusza! Co prawda moja droga w te rejony prowadziła raczej przez "punk" niż przez "steam", ale koniec końców, czyż nie pasujemy do siebie?
Zachęcam do zajrzenia do sieci w poszukiwaniu na przykład steampunkowej biżuterii, instrumentów muzycznych czy strojów - dla mnie była to prawdziwa uczta dla oka!

What is Steampunk then?
To be the closest – try thinking about victorian vintage and then add some extra metal stuff – screws and gears, machines and clocks... it's Julies Verne, steam and time machines mixed together and brought to life in a big alternative history “what if the steam and electricity world of XIX were a bit different?”. Steampunk – just it's older brother, cyberpunk, came to life in the heads of modern SF writers and games creators, but soon became popular in movies... and in art of course.
Although my friendship with this style came more from “punk” than from “steam” I feel really inspired by it and I feel comfortable creating projects connected with this style...even more – I think it would be cool to dress up like time to time :)

Zabierając się do pracy, byłam dobrze przygotowana i teoretycznie i praktycznie - bo jak już wspominałam, konwencja jest bliska mojemu poczuciu estetyki i z przyjemnością się w niej, od czasu do czasu, nurzam. W szale twórczym przygotowałam do publikacji 3 projekty, z których pierwszy pokazuję Wam dzisiaj :)
To on - a w zasadzie ona :) "Szalony wynalazca". Mam nadzieję, że Wam też się spodoba:)
Ciekawskim polecam powiększenie!
Beeing teoretically and praktically prepared I started creating and made 3 different projects.
Today I want to share the first one - mixed media canvas: "The Mad Inventor".
I hope yo like it! I do :)


Szalony wynalazca - The Mad Inventor - Steampunk

Blejtram ma wymiary 20x20 cm.
Materiały: pasta strukturalna, tusze, spraye wodne, elementy zegarowe, żelastwo  mojej kolekcji, koronki i falbanki, papierowe kwiaty, motyl-naklejka, tekturowa klatka ze Skrapińca, śruby, ćwieki i inne drobiazgi.
Canvas is 20x20 cm.
Supplies: molding paste, glimmer sprays, inks, light bulb, clock elements and other metal findings from my collection, laces, paper flowers, chipboard cage (Skrapiniec), brads, screws, and a butterfly sticker.


Skaczę pod sufit z radości - coś niesamowitego przeżyć taka chwile, naprawdę! Ale... to wszystko by się nie zdarzyło, gdyby nie Wy - moi przyjaciele, dobre dusze... i Wy, którzy zaglądacie do mnie i zostawiacie po sobie ślady. Serdecznie dziękuję tym, którzy są przy mnie - nawet wtedy, kiedy zapominam, nawalam, uciekam i nie wierzę... Dziękuję.  Za to że jesteście obok. Za inspiracje i wsparcie. Za to, że wierzycie.  WAM wszystkim dedykuję tę pracę. Całuję i ściskam z całego serca :*********
I'm so happy about this publication -and it i all thanks to YOU, my friends, supportive souls, and YOU too - my dear guests. All the marks you leave here are the best motivation to try harder! I'd like to say thank you to all, who believe in me, give support and friendship - even when I'm the one who fails, forgets, runs away and looses her self confidence. THANK YOU for all. This layout and this cover is for YOU. xoxoxoox
F.

P.S. A już niebawem papierowa wersja steampunku - zapraszam!
P.S. The next steampunk layout s coming soon! Feel invited! :)

46 comments:

lu luu craft said...

Fantastyczna praca i jak najbardziej właściwe dla niej miejsce!
Szacun... co tu dużo mówić :)

druga szesnaście said...

a, nareszcie. :)
wreszcie mogę oficjalnie zakrzyknąć: w pełni zasłużona chwała!
osobiście nie miałabym nic przeciwko temu, żeby powstała gazeta cała wyłącznie o Finn. :)

tak, jak napisałaś: prawdziwa uczta dla oka.
i dla ducha.
jak zawsze.

Filka said...

napiszę tylko tyle...... normalnie widzę Ciebie i Jedrka .... widzę Wasze miny :)))) i ten uśmiech....

lowam , tesknie i GRATULUJE!!!!!!!!!!11

SHAWN said...

You soooo deserve the cover! Your work was the first I have seen that really made me think STEAMPUNK! My artist daughter turned me on to this genre some time ago and I love it. Congrats to you on your art and achievement! Hugs- Shawn

kANNAdyjka said...

Rewelka, jestes jedyna w swoim rodzaju! Wcale sie nie dziwie temu 2-miesiecznikowi, wybierajac ta prace na okladke-prawdziwe dzielo.
Congrats!

tymonsyl said...

uwielbiam Twój rozmach w pracach!
podziwiam, podziwiam i gratuluję! może jakieś warsztaty pracy nad samym sobą: "jak odrzucić strach przed śmieceniem w pracach?" bo ja się ciągle boję;)

Ольга Голуб said...

Потрясающая работа!

Guriana said...

Gratuluję i cieszę się razem z Tobą:))
blejtram obłęęęędny!!!więc miejsce na okładce, to najwłaściwsze dla niego miejsce:))
Kocham Twój styl:))

KOLOROWY ptak said...

Gratuluję okładki! Praca jest genialna! Kolorystyka powalająca!
Nie będę się rozpisywała co mi się podoba, bo wyszedłby mi z tego niezły elaborat :)

Enthia said...

Gratuluję tak wielkiego sukcesu!
No i blejtram nieziemski.

Niebiesko_Oka said...

Ogromne gratulacje!!!
Cieszymy się razem z Tobą :).

Anonymous said...

Toute mes félicitations, Je suis heureuse pour vous, mais vous le méritais car vous êtes une grande ARTISTE , BRAVO et bonne continuation
corinne de france

albumyslubne said...

Finn, serdecznie gratuluję i podziwiam. Jak dla mnie to czarna magia ten cały steampunk i w życiu nie umiałabym zrobić czegoś podobnego, nie dziwi mnie, że spotkało Cię takie wyróżnienie. Życzę jeszcze więcej takich sukcesów ****

elfik said...

WSPANIALA !!!!! I nie ma co sie dziwic, bo przeciez talent masz nieziemski, ale moge sobie wyobrazic, te ielka radosc !!!!!
Gratuluje Fin!!!!!!!

finnabair said...

Dziewczyny - dziękuję wam bardzo :))) Tak jak pisałam - ta okładka jest zadedykowana Wam...
Tymonsyl - w kwestii warsztatów na mnie zawsze można liczyć, dusza pedagoga zawsze ze mnie wyłazi na pewno udałoby się coś takiego zorganizować!Nie wiem jeszcze jak i kiedy....ale przecież, dlaczego nie?
:****

Lena Wz said...

Rewelacja!!! GRATULUJĘ!!!! Bardzo się cieszę, że TWOJA praca na okładce!!! Jest obłędna, boska, czadowa!!!
Wiernie oglądam Twoje prace i zawsze nie mogę oderwać od nich oczu! Czekam na więcej sukcesów! :-)

Oliwiaen said...

A czemu tu się dziwić? Przecież tworzysz rewelacyjnie, fantastycznie i niepowtarzalnie - cóż lepszego mogliby dać na okładkę?
Gratuluję i cieszę się razem z Tobą! :-DDD

Lamarta said...

No kochana, gratuluję z całego serca :))) Wcale się nie dziwię i tym ugiętym nogom, i temu, że garderoba za luźna się wydała tu i ówdzie :D
A praca piękna jak zwykle u Ciebie, dzięki za oświecenie w temacie steampunk, buziak i gratulacje!

Mała Mi Buka said...

OOooo! Gratuluję! Popatruję sobie na Twoje prace z autentyczną przyjemnością już od jakiegoś czasu, bo w pełni zaspakajają potrzeby mojego zmysłu estetycznego i powiem Ci, że odwalasz naprawdę kawał świetnej roboty - ta dbałość o szczegóły, przemyślana wizja całości, POMYSŁ! Jeszcze raz gratuluję, w pełni zasłużyłaś na tę okładkę!

Yuliana said...

Anna, ja zawsze oglądam z wielkim zainteresowaniem kreatywności, pracy dla mnie prawdziwą skarbnicą pomysłów i inspiracji. Dziękuję bardzo i życzę niekończących się inspiracji i sukcesów!

Lena Wz said...

O warsztatach u Ciebie myślę już od dłuższego czasu... hihi... potrzeba poznania nowych technik rośnie we mnie z dnia na dzień... mam nadzieje, że wybuchnie dopiero podczas pracy twórczej. Melduję więc, że jestem też chętna :-)

Nela5 said...

Wspaniale !!!! Gratulacje !!!!

cieszę się razem z Wami

całuję

p.s. jakoś mnie nie dziwi, żeś doceniana w świecie ;-*******

cynka- Ewa Mrozowska said...

KOCHANA GRATULACJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JESTEŚ JESYNA W SWOIM RODZAJU I JA SIĘ OGROMNIE CIESZĘ, ZE MOGĘ BYĆ TEGO ŚWIADKIEM!!!
:)))))))))

Gosik said...

niesamowita praca! jesteś doprawdy Mistrzynią! dziękuję też za przybliżenie pojęcia, z chęcią poszukam więcej na ten temat^^ pozdrawiam serdecznie :)

Anna Chudzik-Pawlik Art said...

Gratulacje!!!
fantastyczna informacja

:)ściskam mocno

asica.p said...

pięknie Finn!!!!cieszę się bardzo i ogromnie gratuluję:)

AgnieszkaAnna said...

Brawo! super! wielkie gratulacje!
ależ się cieszę :D

:***

Tusia Lech said...

Mega mega gratulacje Finn kochana !!!! Jesteś absolutnie niezwykła i twoje prace są dokładnie takie same. Ściskam Cię z całych sił :** Ogromnie, ogromnie się cieszę z twojego szczęścia xoxo

Anonymous said...

To była kwestia czasu.. to musiało się wydarzyć!!! Bo przecież jak nie TOBIE to komu ? Gratuluje Kochanie Ty moje ;******

p.s. Brak mi tylko tu zdjecia w "naszych" steampunkowych okularach nabytych w pewnym internetowym sklepie ;)

Całujuuu mocno

It's me COSTA

chwilka13 said...

gratuluję!!! i nieustannie podziwiam, bo ja tak nie potrafię :)

Ewik said...

Fantastyczna praca! wyróżnienie w pełni zasłużone! Ja zaglądam do Ciebie na bieżąco i zawsze jestem pełna podziwu dla Twoich prac:)

Joanna Oborska said...

Nie dziwi nic;) Ja jeszcze nie znalazłam czegoś, choćby zbliżonego do tego co Ty artystycznie wyprawiasz. Masz genialne pomysły i mistrzowsko je realizujesz.
Gratuluję wyróżnienia i czekam na kolejne prace:)

Huma said...

WIELKIE GRATULACJE! Cudowna praca, dopracowana w szczegółach i w pełni zasłużyłaś na to wyróżnienie:)

Maja Stokk / eyovine said...

YOUR cover was the reason that I bought the magazine =). And I´m so glad I did!! You are great inspiration!! A great talent!!

Hugs Maja

Anonymous said...

Czy macie pomysł jak mogę uzyskać tego czasopisma, nie mogę go znaleźć, wyszukując w internecie!
Jeśli nie, nie jest ważna! Wiem, że mogę zadać wiele informacji
serdecznie
corinne de france ;-)

karikara said...

Finn wielkie uznańsko i gratulacje, myslę że wiele jeszcze takich niespodzianek przed Tobą.
Pozdrowlenia
Kara

Joasia* said...

Wyobrażam sobie Twoją dumę i radość! Pozytywnie zazdroszę!

Cieszę się że miałam przyjemność Cię poznać, że przy tej całej światowej karierze jesteś taka skromna, zwariowana i przyjazna.
Ściskam
Tęsknię

... jakoś patetycznie wyszło... ale takie jakieś nastroisko mnie dziś dopadło ...

Kreatywna Blondynka said...

Finn - wielka Finn !!!! Przepiękna praca ! Gratuluję z całego serducha !

Agnieszka Posłuszny said...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gratulacje :D
Dziewczyna z okładki ;) w pełni zasłużenie :D
A praca niesamowita...

Unknown said...

gratulacje!!! wspaniała praca...

UHK Gallery said...

OMG przegapiłam to!!!!
Gratulacje, nie ma co! Niezły czad!!!!!

OLIWKA said...

strasznie, strasznie Ci gratuluję Finn :):):), od ciebie dowiedziałam się że można też pracować na blejtramach :):)
no i wreszcie ktoś odkrył, ze najlepsze miejsce dla Twoich prac to okładka tej gazety, dzięki za "manual" do steampunku, trzymam kciuki za dalsze sukcesy

Nulka said...

Gratki z okładki! Należało się :)
To jeszcze masz rozkładówkę do odhaczenia ;p

Unknown said...

szacun wielki, Szamanko Ty moja, zawsze jak tu przychodze to nie wiem na co patrzec, tyle tego wszedzie
zdecydowanie zawalam sprawe i powinnam przychodzic czesciej :)

buziole

Sascha Schmidt said...

hello anna
Congratulations to the cover. real cool part. you can write me or send a short mail and tell me where I can buy the magazine? would be very nice if you do it. best wishes from Austria. sascha
sascha-schmidt@gmx.at

Argillae said...

Gratulacje! :o)
Ja steam punk znam i lubie bardziej od strony literacko-filmowej. Teraz np. wciągnęłam się w serial steam-punkowy o Warszawie. :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...